Przejdź do głównej treści

Jak działa reklama Google Ads?

Reklamy, zamieszczane w sieci, cieszą się bardzo dużą efektywnością i generują znacznie większe zainteresowanie daną ofertą, niż te tradycyjne. W świetle tych słów nie dziwi więc stale rosnąca popularność tzw. Google Ads. Co kryje się pod tym pojęciem i jakie zalety niesie ze sobą tego rodzaju reklama? Odpowiedź na te pytania znajdziesz w naszym artykule.

Tworzenie kampanii Google Ads w Krakowie

Czym jest Google Ads?

Pod nazwą Google Ads, kryje się płatna usługa, dzięki której możesz skutecznie promować swoją firmę w Internecie, co z kolei przełoży się na wzrost sprzedaży produktów i usług. Co ważne, takie system reklamowy może przybierać różne formy. Mowa tutaj m.in. o typowych reklamach wizualnych, ale również i tekstowych. Zarówno pierwsze, jak i drugie, mogą wyświetlać się m.in. w:

  • poczcie elektronicznej Gmail,
  • serwisach typu Youtube czy Blogger,
  • mapach Google,
  • wynikach wyszukiwania.

Aby było to możliwe, użytkownik musi wpisać w pole przeglądarki hasło, związane z branżą, w której działa Twoje przedsiębiorstwo. Mowa tutaj o tzw. słowach kluczowych, które samodzielnie wskażesz w trakcie procesu konfiguracji. Takie działanie sprawia, że reklama nakierowana zostaje na konkretną grupę odbiorców, poszukujących ściśle sprecyzowanych towarów lub usług, co z kolei przekłada się na większe zainteresowanie Twoją ofertą.

Jak promować firmę za pośrednictwem Google Ads?

Wiesz już, że reklama Google Ads trafia do ściśle określonego grona użytkowników za pośrednictwem wybranych przez Ciebie słów kluczowych. Tworząc taką kampanię, musisz jednak sprecyzować również wiek i język, jakim posługują się potencjalni odbiorcy oraz ich lokalizację, co znacznie zwiększy efektywność działań. Dodatkowo będziesz musiał określić także:

  • częstotliwość wyświetleń reklamy,
  • dni i godziny, w których ma ona pojawiać się w sieci,
  • lokalizację i urządzenia, na których dana reklama ma być wyświetlana.

 Reklama w Google Ads - Dawid Wieczorek specjalista SEO

Jak rozliczane są kampanie Google Ads?

Jak już zostało wspomniane, Google Ads to płatna usługa, co z kolei rodzi konieczność wyboru modelu rozliczania. Tym zdecydowanie najpopularniejszym będzie z pewnością tzw. Cost Per Click, czyli CPC. W jego ramach reklamy wyświetlane są całkowicie za darmo. Ich twórca płaci jednak za każdą reakcję użytkownika, w postaci kliknięcia w reklamę, co przenosi go na stronę firmy. Alternatywnym rozwiązaniem będzie z kolei rozliczenie:

  • Cost Per Action (CPA), w którym płatność dokonywana jest w momencie, gdy użytkownik wykonał pożądane działanie, czyli wypełnił formularz, zapisał się do newslettera czy zakupił produkt,
  • Cost Per View (CPV), gdzie koszty naliczane są za obejrzenie reklamy lub też kliknięcie w CTA.

Czy warto zainwestować w Google Ads?

Reklama Google Ads niesie ze sobą cały szereg wymiernych korzyści, zwłaszcza dla firm, mających na celu szybkie dotarcie ze swoją ofertą do konkretnej grupy osób, które mogą zakupić oferowany przez nią produkt czy usługę. Wśród największych zalet takiego rozwiązania wymienia się możliwość:

  • sprecyzowania grupy docelowej, do której ma dotrzeć reklama,
  • sprawowania ścisłej kontroli nad kosztami całego przedsięwzięcia,
  • określenia lokalizacji, której będzie dotyczyć dana reklama.

Sporym atutem, wskazywanym często przez przedsiębiorców, którzy zdecydowali się na kampanię Google Ads, jest również możliwość poznania jej efektów, co z kolei rzutuje na dalsze strategie marketingowe. 

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Najpopularniejsze wpisy
Najnowsze wpisy
Najnowsze komentarze
Ostatnio podnieśli mi czynsz i chyba nie będę miała wyjścia, ...
Wojciech 1 miesięcy temu Systemy ERP dla każdej firmy
Świetny artykuł! Konkretne wyjaśnienie, jak systemy ERP wspierają firmy na ...
Bardzo ciekawy artykuł! Ważne, że poruszyliście temat martwych stref widzenia ...
Super artykuł! Nie wiedziałem, że koszula maklerka ma tak ciekawą ...
Zawsze miałam trudności z organizacją rodzinnych wycieczek rowerowych, przez co ...