CRM i ERP w branży retail

Dodaj komentarz

Czym jest branża retail? Najogólniej rzecz biorąc można powiedzieć, że retail oznacza dosłownie sprzedaż detaliczną. Warto jednak zauważyć, że pod pojęciem tym kryje się potężnych rozmiarów rynek towarów i usług, który w znaczący sposób determinuje codzienne funkcjonowanie społeczeństwa. W Polsce dominuje tradycyjny model sprzedaży. Niemniej jednak sprzedaż internetowa sukcesywnie zdobywa coraz większą popularność, wypierając powoli klasyczne metody dokonywania zakupów zarówno produktów, jak i usług. Konkurencyjne ceny, oferowane przez sklepy internetowe, atrakcyjne formy wysyłki i regularne promocje przyciągają klientów sprawiając, że handel internetowy zaczyna odgrywać coraz większą rolę.

Oprogramowanie dla przedsiębiorców

Właściciele firm i przedsiębiorstw z reguły starają się, by wszystkie procesy przebiegały w nich logicznie i sprawnie. Stanowi to bowiem podstawę sukcesu i nieodzowny środek, by go osiągnąć. W takich przedsiębiorstwach dobrze czują się nie tylko klienci, ale również i pracownicy, zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach. System CRM zrewolucjonizował relacje pomiędzy firmą a jej klientami. Innowacyjne rozwiązania i nowoczesne technologie usprawniły pracę przedsiębiorstw, ułatwiając jednocześnie funkcjonowanie poszczególnym działom. Na bazie osiągniętego sukcesu, stworzony został kompleksowy system, nazywany ERP, którego przykładem jest chociażby ERP ODL, współpracujący z najbardziej popularnymi platformami e-commerce.

Który system wybrać?

Rozsądny wybór systemu pozwoli na uzyskanie harmonii procesów, zachodzących w przedsiębiorstwie. Nie zawsze bowiem rozwiązania, zastosowane w CRM czy ERP będą odpowiadały rzeczywistym potrzebom danej firmy. Odpowiednie oprogramowanie dla biznesu, czyli wybór systemu ERP należy rozpocząć od dokładnego zapoznania się z rozwiązaniami oferowanymi z tego zakresu. Tylko takie działania pozwolą na wybór, który w pozytywnym stopniu przełoży się na jakość pracy przedsiębiorstwa i efektywność jego pracowników. Poszukując systemu ERP dla sieci handlowych, warto zapoznać się z ofertą firmy ODL - już od 28 lat świadczy ona bowiem usługi w zakresie systemów ERP dla sieci handlowych, ciesząc się 100% wiarygodnych danych brakiem awarii krytycznych.

Jakie są różnice pomiędzy ERP i CRM?

Różnice są widoczne na pierwszy rzut oka dla każdego, kto spróbuje zagłębić się w to zagadnienie. System CRM odpowiedzialny jest za budowanie relacji z nowymi klientami i podtrzymywanie relacji już istniejących. System ERP skupia się z kolei na całościowej organizacji przedsiębiorstwa. Zachodzi tutaj integracja pomiędzy poszczególnymi procesami, składającymi się na całość funkcjonowania firmy. Dzięki niemu możliwe staje się szybkie przesyłanie informacji pomiędzy działami i współpraca między nimi, budująca sukces przedsiębiorstwa. CRM skupione jest na sprzedaży, marketingu i sprawnej obsłudze klienta, podczas gdy ERP dąży do standaryzacji, a także kontroli wszystkich procesów, zachodzących w poszczególnych działach firmy, do których zaliczamy np. logistykę, dostawy, marketing, sprzedaż i obsługę klienta.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.

Dodaj pierwszy komentarz.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież