CRM i ERP w branży retail

1 komentarz

Czym jest branża retail? Najogólniej rzecz biorąc można powiedzieć, że retail oznacza dosłownie sprzedaż detaliczną. Warto jednak zauważyć, że pod pojęciem tym kryje się potężnych rozmiarów rynek towarów i usług, który w znaczący sposób determinuje codzienne funkcjonowanie społeczeństwa. W Polsce dominuje tradycyjny model sprzedaży. Niemniej jednak sprzedaż internetowa sukcesywnie zdobywa coraz większą popularność, wypierając powoli klasyczne metody dokonywania zakupów zarówno produktów, jak i usług. Konkurencyjne ceny, oferowane przez sklepy internetowe, atrakcyjne formy wysyłki i regularne promocje przyciągają klientów sprawiając, że handel internetowy zaczyna odgrywać coraz większą rolę.

Oprogramowanie dla przedsiębiorców

Właściciele firm i przedsiębiorstw z reguły starają się, by wszystkie procesy przebiegały w nich logicznie i sprawnie. Stanowi to bowiem podstawę sukcesu i nieodzowny środek, by go osiągnąć. W takich przedsiębiorstwach dobrze czują się nie tylko klienci, ale również i pracownicy, zatrudnieni na poszczególnych stanowiskach. System CRM zrewolucjonizował relacje pomiędzy firmą a jej klientami. Innowacyjne rozwiązania i nowoczesne technologie usprawniły pracę przedsiębiorstw, ułatwiając jednocześnie funkcjonowanie poszczególnym działom. Na bazie osiągniętego sukcesu, stworzony został kompleksowy system, nazywany ERP, którego przykładem jest chociażby ERP ODL, współpracujący z najbardziej popularnymi platformami e-commerce.

Który system wybrać?

Rozsądny wybór systemu pozwoli na uzyskanie harmonii procesów, zachodzących w przedsiębiorstwie. Nie zawsze bowiem rozwiązania, zastosowane w CRM czy ERP będą odpowiadały rzeczywistym potrzebom danej firmy. Odpowiednie oprogramowanie dla biznesu, czyli wybór systemu ERP należy rozpocząć od dokładnego zapoznania się z rozwiązaniami oferowanymi z tego zakresu. Tylko takie działania pozwolą na wybór, który w pozytywnym stopniu przełoży się na jakość pracy przedsiębiorstwa i efektywność jego pracowników. Poszukując systemu ERP dla sieci handlowych, warto zapoznać się z ofertą firmy ODL - już od 28 lat świadczy ona bowiem usługi w zakresie systemów ERP dla sieci handlowych, ciesząc się 100% wiarygodnych danych brakiem awarii krytycznych.

Jakie są różnice pomiędzy ERP i CRM?

Różnice są widoczne na pierwszy rzut oka dla każdego, kto spróbuje zagłębić się w to zagadnienie. System CRM odpowiedzialny jest za budowanie relacji z nowymi klientami i podtrzymywanie relacji już istniejących. System ERP skupia się z kolei na całościowej organizacji przedsiębiorstwa. Zachodzi tutaj integracja pomiędzy poszczególnymi procesami, składającymi się na całość funkcjonowania firmy. Dzięki niemu możliwe staje się szybkie przesyłanie informacji pomiędzy działami i współpraca między nimi, budująca sukces przedsiębiorstwa. CRM skupione jest na sprzedaży, marketingu i sprawnej obsłudze klienta, podczas gdy ERP dąży do standaryzacji, a także kontroli wszystkich procesów, zachodzących w poszczególnych działach firmy, do których zaliczamy np. logistykę, dostawy, marketing, sprzedaż i obsługę klienta.

Wpisz komentarz
lub dodaj komentarz jako gość
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.